مترجم: مهران پورپشنگ
در خروج فصل بیستم آیه چهارم، خداوند به ساخت بت اشاره می کند که بت پرستان در مقابل آن زانو می زدند و خدای غیر حقیقی را می پرستیدند. در حالی که صندوق عهد در جایی قرار داشت که نه فقط یهودیان قادر به دیدن آن نبودند، بلکه نمی توانستند به محل معروف به قدس الاقداس وارد شوند، چرا که مکان کاملا مقدس بود و خدا در آن جا حضور ملموس داشت. فقط کاهن اعظم اجازه داشت وارد قدس الاقداس شود، آن هم تنها سالی یک بار در روز کفاره، تا بابت گناهان تمام مردم اسرائیل کفاره دهد. اگر شخصی غیر از کاهن وارد آن مکان می گردید، جان خود را از دست می داد. خداوند هرگز دستور نداد که دو مجسمه فرشته مورد پرستش قرار بگیرند، زیرا تصویر و نمادی از خدا نبودند. آن دو مجسمه، فقط فرشته بودند. در نتیجه، ساخت دو مجسمه بر خلاف دستور خدا در خروج فصل بیستم نبود. خروج فصل بیستم هرگز مخالف فعالیت هنری نیست، چرا که خدا استعداد طراحی و ساخت مجسمه را به انسان بخشیده بود.آنچه خداوند قدغن نموده بود، ساختن بت برای پرستش خدای غیر حقیقی بود.
در خروج فصل بیستم آیه چهارم، خداوند به ساخت بت اشاره می کند که بت پرستان در مقابل آن زانو می زدند و خدای غیر حقیقی را می پرستیدند. در حالی که صندوق عهد در جایی قرار داشت که نه فقط یهودیان قادر به دیدن آن نبودند، بلکه نمی توانستند به محل معروف به قدس الاقداس وارد شوند، چرا که مکان کاملا مقدس بود و خدا در آن جا حضور ملموس داشت. فقط کاهن اعظم اجازه داشت وارد قدس الاقداس شود، آن هم تنها سالی یک بار در روز کفاره، تا بابت گناهان تمام مردم اسرائیل کفاره دهد. اگر شخصی غیر از کاهن وارد آن مکان می گردید، جان خود را از دست می داد. خداوند هرگز دستور نداد که دو مجسمه فرشته مورد پرستش قرار بگیرند، زیرا تصویر و نمادی از خدا نبودند. آن دو مجسمه، فقط فرشته بودند. در نتیجه، ساخت دو مجسمه بر خلاف دستور خدا در خروج فصل بیستم نبود. خروج فصل بیستم هرگز مخالف فعالیت هنری نیست، چرا که خدا استعداد طراحی و ساخت مجسمه را به انسان بخشیده بود.آنچه خداوند قدغن نموده بود، ساختن بت برای پرستش خدای غیر حقیقی بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر