۱۳۹۲ دی ۲۲, یکشنبه

گسترش موج بازداشت نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس

در حا.لی خبر و گزارشات بیشتر از موج بازداشت و دستگیری نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس در ایران گزارش می شود که سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه برای سال ۲۰۱۳ ، جمهوری اسلامی ایران را از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول این لیست قرار داده است .
به گزارش « محبت نیوز» چهارتن از نوکیشان مسیحی به نام های «سارا رحیمی نژاد»، «مصطفی ندری»، «مجید شیدایی» و «جورج عیسائیان» غروب روز سه شنبه دهم دی ماه ۹۲، توسط ماموران لباس شخصی در دهکدۀفردیس کرج بازداشت شدند.
بر اساس گزارش فعالین حقوق بشر در ایران ( کمپین ) ، این نوکیشان مسیحی برای برگزاری مراسم کریسمس و سال نوی مسیحی در منزل جورج عیسائیان حضور داشتند که ماموران لباس شخصی به محل هجوم برده و پس از ضرب و شتم اقدام به بازداشت این افراد می کنند.
این افراد همچنین پس از دستگیری به مکان نامعلومی انتقال داده شدند .
این گزارش می افزاید؛ ماموران در تفتیش خانه و افراد حاضر، برخی از لوازم از قبیل کتاب و جزوات، کامپیوتر ، سی دی و دی وی دی های موجود ،رسیور ماهواره و حتی آلبوم خانوادگی ... را ضبط و با خود می برند.
بر اساس این گزارش پس از مراجعه خانواده های این نوکیشان مسیحی به پلیس امنیت و زندان اوین تاکنون نتوانستند اطلاع دقیقی از وضعیت سلامت و یا محل نگهداری آنان بدست بیاورند.
گفتنی است یکی از مناسبت‌هایی که فشار بر جامعه مسیحی ایران افزایش می‌یابد،کریسمس و سال نوی مسیحی است که دستگیری و آزار نوکیشان مسیحی در ایران در این ایام همچنان از سوی نهادهای امنیتی و نظامی انجام می‌گیرد و همه ساله هم‌زمان با فرارسیدن کریسمس و سال نوی میلادی که مسیحیان به گردهم آیی و نیایش و مشارکت در امور مربوط به جشن تولد عیسی مسیح ( کریسمس )می‌پردازند، تهدید، احضار و بازداشت‌ها شدت می گیرد.
لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته همزمان با ایام کریسمس، چند تن از نوکیشان مسیحی به نام های فائقه نصرالهی، مستانه رستگاری، امیرحسین نعمت اللهی، احمد بازیار و آقای حسینی، در یک کلیسای خانگی در شرق تهران نیز بازداشت شدند.
گزارش‌ها درباره آزار مسیحیان ایران همچنین حاکی از آن است که «حسین ساکتی آرامسری» از نوکیشان مسیحی، طی روزهای اخیر توسط دادگاه انقلاب اسلامی کرج به یک سال حبس محکوم و وی هم اکنون در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسر می‌برد.
بر اساس گفتگویی که محبت نیوز با برخی از نوکیشان مسیحی آزاد شده انجام داده است این افراد گفته‌اند: "که بازجویان بارها به صورت غیر مستقیم و مستقیم برای نوشتن اعترافات کذب آنان را تحت فشار قرار می‌دادند و بازجویان تاکید بر این دارند که نوکیشان مسیحی اعتراف کنند که با خارج از کشور در ارتباط بوده و برای تبلیغ مسیحیت از آنان پول دریافت می‌کنند.
گسترش کلیساهای خانگی در نقاط مختلف ایران از جمله نگرانی‌های شدید جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی حکومتی است که همواره برای مقابله با آن زمینه سازی صورت می‌گیرد.
دولت ایران با استفاده از ابزار تبلیغاتی و تریبون روحانیون افراطی و صرف بودجه های هنگفت تلاش می کند این امر را به جامعه ایران تزریق کند که کلیسای بشارتی و خانگی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد. حکومت مذهبی ایران، نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت مورد پیگرد قرار داده و یا احضار و بازداشت می کنند.
امسال نیز سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۳اعلام کرد که فشار بر مسیحیان در سراسر جهان در این سال افزایش یافته است و در این میان ایران از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول قرار دارد.

آیا مسیح بعد از مرگ به بهشت رفت یا عالم مردگان؟ (لوقا فصل 23 آیه 43 / اول پطرس فصل 3 آیات 19 و 20)

دفاعیات مسیحی
نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

وقتی مسیح بر روی صلیب بود، به جنایتکاری که در آستانه مرگ قرار داشت، فرمود:"خاطر جمع باش که تو همین امروز با من در بهشت خواهی بود" (لوقا فصل 23 آیه 43). اما پطرس در اولین نامه خود چنین نوشت:"روح مسیح نزد ارواح محبوس رفت و پیروزی خود را به آنان بشارت داد، یعنی به روح کسانی که در قدیم، در زمان نوح از خدا نافرمانی کرده بودند" (اول پطرس فصل سوم آیات 19 و 20). عده ای با استناد به شهادت پطرس، معتقدند که مسیح پس از مرگ به بهشت نرفت بلکه تا قبل از رستاخیزش (زنده شدن او پس از مرگ) در عالم مردگان به سر برد. برخی نیز می گویند مسیح پس از مرگ به جهنم رفت، زیرا گناه جهان را بر خود حمل می کرد. آیا عقیده این افراد صحیح است؟ مقصود پطرس از "روح مسیح نزد ارواح محبوس رفت" چه بود؟

یک. در دوران شریعت، انسان سعی می کرد با اجرای مقررات و تشریفات مذهبی، به نجات و رستگاری دست یابد تا در حضور خدا پاک و بی گناه قلمداد شود. اما در روش نوین (عهد جدید) خدا پسر یگانه خود، عیسی مسیح را فرستاد تا مجازات گناهان ما را متحمل شود و خشم و غضب خدا را از ما برگرداند. خدا خون مسیح و ایمان ما را وسیله ای ساخت برای نجات ما از غضب خود. بنابراین، مسیح به خاطر گناهان ما مجازات شد.
دو. عیسی بر روی صلیب فریاد زد:"خدای من، خدای من، چرا من را ترک کردی؟" (متی فصل 27 آیه 46). عیسی از خدا سئوال نمی کرد. او جمله اول از مزمور22 را نقل قول می کرد. این جمله، بیان عمیقی بود که مسیح با گرفتن گناه جهان بر خود و در نتیجه جدایی از خدای پدر، احساس کرد. درد و رنج بشری وحشتناک بود، اما بدتر از آن لحظه ای بود که باید روحا از خدا جدا می شد. عیسی عذاب مرگ دوم را کشید تا ما در صورت حصول ایمان، هرگز جدایی ابدی را از خدا تجربه نکنیم. اگر مسیح اجازه نمی داد مصلوب شود، برای همیشه اعتبار خود را به عنوان نجات دهنده و پسر خدا از دست می داد. وقتی مسیح می پرسد:" خدای من، خدای من، چرا مرا تنها گذارده ای؟" اشاره به عملکرد تثلیث دارد(پدر، پسر، روح القدس). خدا بودن مسیح حتی در لحظه مرگش محرز بود. این خدای پدر نبود که جان می داد و نه خدای روح القدس که می مرد، بلکه قربانی خدا بود و نه چیزی کم تر، یعنی خدای پسر. در ارتباط صمیمانه با خدا متوجه خواهیم شد که روح القدس کیست و مسیح نیز شخصیت الهی دارد. مسیح بر روی صلیب غضب و لعنت کامل خدا را بر انسان های گناهکار احساس کرد. طی زمانی که عیسی بر صلیب آویخته شده بود، خدای پدر او را به راستی واگذاشت. گناه ما بر عیسی افتاد و او برای ما گناه شد(دوم قرنتیان فصل پنجم آیه بیست و یکم). در باغ جتسیمانی، فرشته ای آمد و عیسی را تقویت کرد، اما بر روی صلیب هیچکس او را تسلی و تقویت نداد. این بود بهایی که عیسی برای رستگاری ما، برای رهایی ما از خشم و غضب خدا پرداخت. به خاطر قربانی شدن عیسی، خدا اکنون گناهان ایمانداران را بخشیده و آن ها را عادل قلمداد کرده است. اکنون می توانیم مستقیما به حضور خدا بیاییم. عیسی آخرین قربانی بود. قربانی دیگر، هرگز ضروری نخواهد بود.

سه. مسیح بر روی صلیب، دشمنان خود را بخشید و سرانجام به خدای پدر گفت:"ای پدر، روح خود را به دست های تو می سپارم". این را گفت و جان سپرد (لوقا فصل23 آیه 46). اگر مسیح در وضع گناه آلود به سر می برد، نمی توانست دشمنانش را ببخشد و روح خود را به خدای پدر بسپارد.
چهار. مسیح به جنایتکاری که مانند او در آستانه مرگ قرار داشت، فرمود:"همین امروز با من در بهشت خواهی بود". طبق فرمایش مسیح، او و جنایتکاری که توبه کرد، عازم بهشت شدند.
پنج. در کتاب مقدس آیه ای وجود ندارد که گزارش دهد مسیح پس از مرگ به جهنم رفت.

شش. مطابق آنچه پطرس می گوید، مسیح زمانی بین مرگ و رستاخیزش، خطاب به "روح هایی که در زندان بودند" موعظه ای خاص ایراد نمود. در این جا دو سئوال مطرح می شود: یک. این "روح هایی" که مسیح به سراغ شان رفت، چه کسانی بودند؟ دو. عیسی به آن ها چه موعظه کرد؟
کسانی که معتقدند که این روح های زندانی در جهنم به سر می بردند باید در نظر داشته باشند که در عهد جدید واژه "ارواح" در مورد دیوها (فرشتگان سقوط کرده) و فرشتگان به کار می برد. همان طور که اشاره شد در هیچ جای کتاب مقدس نمی خوانیم که مسیح از جهنم دیدن کرده است. این روح ها در عالم مردگان به سر می برند. عالم مردگان با جهنم فرق دارد. این مکانی موقت برای مردگانی است که تا قبل از زنده شدن جسم شان و داوری، در آن جا انتظار می کشند. تمایز بین دنیای مردگان و جهنم در مکاشفه فصل 20 آیات 11 تا 15 مشخص است. جهنم یا دریاچه آتش، مکانی است که گناهکاران تا ابد در آن جا مورد داوری خواهند بود. در حالی که عالم مردگان، محل موقتی است. مسیحیان پس از مرگ به هیچ یک از دو مکان مذکور نمی روند، بلکه مستقیم به بهشت نزد مسیح خواهند رفت (فیلیپیان فصل اول آیات 20 تا 24).
مسیح پس از مرگ، زمان کوتاهی به عالم مردگان رفت تا پیغامی را به فرشتگان سقوط کرده (ارواح شریر) بیان نماید. این ارواح مطابق روایت پطرس به قبل از طوفان مربوط می شدند. موعظه مسیح فقط به معنای اعلام کردن است و با موعظه انجیل که پطرس در اولین نامه خود به کار می برد، فرق دارد (فصل اول آیه 2 و فصل 4 آیه 6). پطرس در این مورد که عیسی به این ارواح محبوس چه موعظه کرد، چیزی نمی گوید، اما تردیدی نیست که پیام نجات را به آن ها موعظه نکرد، زیرا فرشتگان نمی توانند نجات یابند (عبرانیان فصل دوم آیه 16). به نظر می آید آنچه مسیح خطاب به این ارواح بیان داشت، پیروزی بر شیطان و فرشتگان سقوط کرده بود.
پطرس در مورد ارتباط این ارواح با روزگار قبل از طوفان نوح نیز چیزی نمی گوید. آنچه مسلم است دنیای قبل از طوفان نوح، غرق در بدی و شرارت بود و بی تردید این ارواح شریر در ایجاد چنین وضع شرارت باری نقش داشتند.

مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است

“ای عيسي مسيح، سپاسگزارم که بی نهایت مرا محبت نمودی. ممنونم كه برای من به اين جهان آمدی و بخاطر گناهان من مردی. اعتراف مي كنم که تا به امروز خود حاکم بر زندگيم بوده ام و به تو بی اعتنايی کرده، نسبت به تو گناه ورزيدم. هم اکنون به تو اعتماد می كنم و تو را به زندگی خود دعوت مي كنم. از اينكه گناهانم را بخشيدی سپاسگزارم. از تو خواهش مي کنم از من آن شخصيتی را بسازی كه منظور نظر توست. ترا سپاس می گویم که دعای مرا شنيدی و اجابت کردی و وارد زندگی من شدی. آمين”