۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

شهادت نامه تنی چند از « زندانیان مسیحی » درباره پنجشنبه سیاه اوین

زندانیان .عقیدتی و سیاسی بهمراه تنی چند از زندانیان مسیحی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در شهادت نامه ای خطاب به دادستان تهران که به امضای اکثر قریب به اتفاق زندانیان حاضر در بند ۳۵۰ رسیده، به شرح آنچه روز پنج شنبه در این بند گذشت و رفتار بی سابقه ی ماموران امنیتی پرداختند. نام کشیش فرشید فتحی نیز جزو مصدومان این حادثه ذکر شده است.
 به گزارش « محبت نیوز» ، این زندانیان با توجه به اینکه ریاست و نظارت بر ضابطان دادگستری از جمله روسا و معاونان زندان و رسیدگی به گزارش وقوع جرم و اقامه دعوی در هر حوزه قضایی بر عهده دادستان است؛ با اعلام و اخبار تخلفات و جرایم صورت گرفته ضمن تقاضای رسیدگی و ثبت آثار و دلایل اثباتی جرم، ارجاع موضوع به پزشکی قانونی و نهایتن مجازات تمامی مسببین این اقدام خلاف قانون، شرع و اخلاق؛ میزان صدمات و جراحات وارده بر زندانیان مذکور را تأیید و گواهی دادند.
به نقل از سایت کلمه نزدیک به میر حسین موسوی، طی دو روز گذشته اخبار متعددی از جزییات حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم و آسیب دیدگی بی سابقه ی زندانیان سیاسی در این بند منتشر شد.
اتفاقی که علیرغم واکنش های وسیع مردم و فعالان سیاسی و مدنی و رسانه ها در همان ساعات اولیه در اقدامی شتاب زده از سوی رییس سازمان زندان های کشور تکذیب شد. پس از این تکذیبیه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی در گفت و گوهایی اعلام کردند که کسانی که این حمله را تکذیب می کنند می توانند با دادن ملاقات به زندانیان سیاسی با خانواده هایشان ادعای خود را ثابت کنند. در خواستی که طبعن از سوی مسئولان پذیرفته نشد.
و حالا ۷۴ زندانی سیاسی که شاهد ماجرا از نزدیک بوده اند با تایید اخبار منتشر شده، به روایت روز پنج شنبه پرداخته و تاکید می کنند که حاضرند در محاکم قضایی ادای شهادت نمایند.
در شهادت نامه این ۷۴ زندانی خطاب به دادستان تهران اسامی برخی از زندانیان مسیحی عبارتند از؛ فرشید فتحی ، ایراهیم فیروزی ، رسول عبداللهی و علیرضا سیدیان  نیز ذکر شده است.
همچنین کشیش « فرشید فتحی» به شهادت هم‌بندان‌شان بر اثر ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان، با مصدومیت و جراحات متعدد همراه بود از جمله کوفتگی و تورم در انگشت شست پای چپ و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه گزارش شده است.
لازم به ذکر است که در این شهادتنامه، تنها گزارش صدمات جسمانی وارد شده به زندانیان مجروحی آمده است که هم اکنون در بند ۳۵۰ حضور دارند، و طبعن باید اسامی و کیفیت صدمات وارده به زندانیان انتقال یافته به انفرادی را نیز به این فهرست افزود.


بر اساس این گزارش، بنا به «دستور مقام‌های زندان، پزشکان بهداری اوین از هر گونه مداوا بر روی این زندانیان آسیب‌دیده منع شده‌اند تا پزشکان مورد اعتماد نهادهای اطلاعاتی - امنیتی برای مداوای این دو نفر در بهداری زندان اوین حاضر شوند».

فرشتگان چه موجوداتی هستند؟ بعد از اخراج آدم و حوا، سرنوشت باغ عدن چه شد؟ (پیدایش فصل 3 آیات 23-24)

دفاعیات مسیحی
نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ
"پس خداوند آدم را از باغ عدن بیرون راند تا برود و در زمینی که از خاک آن سرشته شده بود، کار کند. بدین ترتیب، او آدم را بیرون کرد و در سمت شرقی باغ عدن کروبیان (فرشتگان) قرار داد تا با شمشیر آتشینی که به هر طرف می چرخید، راه "درخت حیات" را محافظت کنند" (پیدایش فصل 3 آیات 23-24)
" در سمت شرقی باغ عدن کروبیان (فرشتگان) قرار داد"
فرشتگان با انسان ها تفاوت دارند. آن ها روح های خدمتگزار می باشند. خدا، فرشتگان را قبل از انسان آفرید. شیطان نیز زمانی فرشته بود. فرشتگان وظایف مختلفی دارند: خدمت به ایمانداران (عبرانیان فصل اول آیه 14)، محافظت از افراد ضعیف (متی فصل 18 آیات 10 و 11)، اعلام پیغام خدا (مکاشفه فصل 14 آیات 6-12) و به اجرا گذاشتن حکم خدا (اعمال رسولان فصل 12 آیات 1-23 و مکاشفه فصل 20 آیات 1-3).
فرشتگان از نظر مرتبه از وضعی که انسان در حال حاضر دارد، بالاتر هستند. سراینده مزامیر می گوید که انسان از فرشتگان، اندکی کم تر است (مزمور 8 آیات 4-5).فرشتگان به چند گروه تقسیم شده اند که عبارتند از: سرافین، کروبین، فرشتگان اعظم و فرشتگان نگهبان.
فرشتگان نه زن هستند و نه مرد. آن ها ازدواج نمی کنند (متی فصل 22 آیه 30). برخی فرشتگان مانند کروبین، دارای بال هستند و بسیاری از آن ها بال ندارند، زیرا اگر بال داشتند، هیچکس آن ها را با انسان اشتباه نمی گرفت. به عنوان مثال، معمولا وقتی فرشتگان به مردم ظاهر می شوند، ظاهر انسانی به خود می گیرند، به طوری که مردم گمان می کنند که با انسان مواجه شده اند. این نکته را می توان از سخنان نویسنده رساله به عبرانیان، استنباط کرد:"با غریبه ها مهربان باشید و از آن ها پذیرایی کنید، زیرا بعضی با این کار، بی آن که متوجه باشند، از فرشته ها پذیرایی کرده اند" (عبرانیان فصل 13 آیه 2). سه تن از شخصیت های کتاب مقدس بدون آن که خودشان متوجه باشند، از فرشته ها پذیرایی کردند: ابراهیم (پیدایش فصل 18 آیه اول)، جدئون (داوران فصل 6 آیه 11) و مانوح (داوران فصل 13 آیه 2).
معمولا وقتی فرشتگان بر مردم ظاهر می شوند، فورا پیام خود را اعلام می کنند و سپس ناپدید می شوند. گاهی مردم در حضور آن ها دچار ترس می شوند (مکاشفه فصل 22 آیات 8-9). شاید به همین علت است که خدا اجازه نمی دهد فرشتگان با انسان ها مصاحبت نزدیک داشته باشند.
فرشتگان به طور دائم و بدون وقفه مشغول فعالیت هستند، هر چند ما آن ها را نمی بینیم و حضورشان را احساس نمی کنیم. اگر فرشتگان از ایمانداران پاسداری نمی کردند، شکی وجود نداشت که مسیحیان با حملات روح های شریر و خطرات جدی مواجه می شدند (مزمور 91 آیات 11-12). شیوه حرکت فرشتگان، بسیار حیرت انگیز است، زیرا می توانند در یک لحظه از اسمان به زمین بیایند یا از یک طرف جهان به طرف دیگر بروند. این شبیه قدرت تخیل ما است. افکار و تخیلات ما می توانند از آسمان به زمین بیایند و یا مثلا از ایران به چین بروند. با این توصیف، مانند خدا دارای صفت دانای مطلق نیستند. مثلا روز و ساعت مراجعت مسیح را نمی دانند (مرقس فصل 13 آیه 32). طبق گزارش پطرس، نقشه نجات خدا برای بشر باعث تعجب فرشتگان گردید و آن ها مشتاقند درباره آن بیشتر آگاهی یابند (اول پطرس فصل اول آیه 12).
کروبین دارای دو جفت بال هستند و محافظان تخت الهی را بر عهده دارند (حزقیال فصل اول آیات 4-25 و فصل 10 آیات 1-22 و مکاشفه فصل 4 آیات 6-8). هم چنین به عنوان نگهبانان سمبلیک، مجسمه های طلایی آن ها روی تابوت عهد قرار داشت و نشانه ای بودند از ملاقات با خدا (خروج فصل 25 آیات 18-22). بعد از اخراج آدم و حوا از باغ عدن، ملاقات انسان با خدا بسیار محدود شد و آن هم تحت شرایط خاصی. بدین ترتیب که فقط کاهن اعظم اجازه داشت تا برای مدت کوتاهی با خدا در خیمه اجتماع و بعدها معبد بزرگ، در بخش "قدس الاقدس" روبرو شود.
کروبیان از خوردن میوه درخت حیات توسط آدم و حوا و نسل آن ها جلوگیری به عمل آوردند. این نکته را حتی کتیبه های بابلی هم تایید کرده اند:"در نزدیکی اریدو باغی بود و در آن درخت مقدس اسرارآمیزی وجود داشت که درخت حیات بود، کاشته شده توسط خدایان، که ریشه هایش عمیق بودند و شاخه هایش سر به آسمان کشیده بودند و ارواح محافظ از آن نگه داری می کردند و هیچ انسانی وارد باغ نمی شد". طبق کشفیات باستان شناسی، "اریدو" شهر ثروتمندی بوده که در جنوب عراق و نزدیکی خلیج فارس قرار داشت. در روزگار باستان، این شهر به عنوان خانه اولیه بشریت مورد احترام بوده است. بسیاری از کهن ترین و ارزشمندترین کتیبه ها در منطقه "اریدو" کشف شده اند.
"تا با شمشیر آتشینی که به هر طرف می چرخید، راه "درخت حیات" را محافظت کنند"
برخی از کارشناسان معتقدند که شمشیر آتشین، در وهله اول مانع از دسترسی شیطان به درخت حیات می گردید، تا نتواند آن را نابود سازد.
این آیه، آخرین اشاره کتاب مقدس به باغ عدن است. ما فقط می توانیم به گمانه زنی روی بیاوریم که خدا باغ را فورا از بین نبرد. می توان تصور کرد که عواقب لعنت بر ظاهر باغ عدن هم تاثیر گذاشت، تا این که در زمان وقوع طوفان بزرگ در دوران نوح، این باغ از نقشه جغرافیایی محو و نابود گردید.
نکته باستان شناسی
کتیبه های سومری و بابلی، "آدم" را "مرد عاقل اریدو" نامیده اند. طبق گزارش، او خدایان را رنجاند و بیماری را بر انسان ها وارد کرد.
دو مهر باستانی در میان کتیبه های بابلی کشف شده و هم اکنون در موزه بریتانیا نگه داری می شوند. آنچه در فصل سوم پیدایش با کلمات گزارش شده، در این دو مهر به صورت تصویر ارائه شده است. در مرکز مهر اول، یک درخت قرار دارد و در سمت راست، یک مرد و در سمت چپ یک زن میوه می چینند. در پشت سر زن، یک مار ایستاده و گویی در گوش زن زمزمه می کند.
در مهر دوم که بر روی سنگ حکاکی شده، یک مرد و زن برهنه، در حال راه رفتن هستند و ماری نیز به دنبال آنان است. این دو مهر در واقع شواهد تاریخی هستند از گزارش کتاب مقدس درباره سقوط آدم و حوا.