۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

متی فصل 5 آیه 4 و فصل 6 آیات 16-18

مطالعه کتاب مقدس Bible Study
آنگاه که زیر حملات گناه، کمر خم کرده ایم و شکست های روحانی بر روح مان فشار می آورند و احساس می کنیم که داماد از ما گرفته شده- متی فصل 9 آیه 15- درست و به جا خواهد بود که با روزه برای گناهان خود در حضور خدا ماتم بگیریم.

متی فصل هفتم آیات 21-23

مطالعه کتاب مقدس 
سرنوشت انسان ها وابسته به آگاهی ایشان از نام مسیح و استفاده از آن نخواهد بود، بلکه به شناخت شخصی ایشان از او بستگی خواهد داشت. آنچه تعیین کننده است نه خدمت به مسیح، بلکه رابطه با مسیح خواهد بود.

متی فصل هفتم آیه 6

مطالعه کتاب مقدس Bible Study
اگر کسانی فرصت بسیار برای شنیدن حقیقت داشته اند ولی به آن واکنش مثبت نشان نمی دهند، اگر با لجاجت به مسیح پشت می کنند، نباید بی وفقه به بشارت خود ادامه دهیم، زیرا این چنین اجازه می دهیم که انجیل خدا زیر پایشان لگدمال شود و ارزشش را از دست بدهد.

چرا مسیح خود را "پسر انسان" نامید؟ (مرقس فصل چهاردهم آیه شصت و دوم)

مطالعه کتاب مقدس Bible Study 
نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

چگونه ممکن است "یک انسان" دیگران را بر آن دارد که او را خدا بپندارند؟ به خصوص وقتی پی می بریم که علت اعدام فجیع او دقیقا همین ادعا بود. تنها اتهام عیسی که منتهی به اعدامش شد، کفرگویی بود. عیسی مدعی مافوق طبیعی بود که برای انسان کفر محسوب می شد. او خود را خدا ساخته بود. 
کاهن اعظم پرسید:"آیا تو مسیح، فرزند خدای متبارک هستی؟" عیسی گفت:"هستم. و یک روز پسر انسان را خواهی دید که در دست راست خدا نشسته ام و در ابرهای آسمان به زمین باز می گردم". کاهن اعظم لباس خود را پاره کرد و گفت:"دیگر چه می خواهید ؟ هنوز هم شاهد لازم دارید؟ خودتان شنیدید که کفر گفت. چه رای می دهید؟" پس به اتفاق آراء او را به مرگ محکوم کردند (مرقس فصل چهاردهم آیات شصت و یکم تا شصت و چهارم).
عیسی با پاسخ خود، تغییری را که در موقعیت افراد رخ خواهد داد، پیشگویی کرد. او گفت که بر دست راست خدا خواهد نشست و این بدان معنی بود که روزی باز خواهد گشت و در آن زمان، این اوست که آن ها را محاکمه خواهد کرد و این بار آنان هستند که به سئوالات او پاسخ دهند.
در مقابل چنین پاسخی از سوی عیسی بود که کاهن اعظم جامه خود را چاک زد. طبق شریعت، کاهن اعظم اجازه نداشت جامه خود را به هنگام مشکلات شخصی بدرد. اما زمانی که بر مسند قضاوت می نشست و کسی در حضور او کفر بر زبان می راند، مطابق عرف باید جامه خود را به نشانه انزجار می درید.
عیسی عنوان "پسر انسان" را به زبان آورد. عنوانی که اعضای شورا کاملا می دانستند که او از چه چیز سخن می گوید. اصطلاحات "پسر انسان" و "در دست راست خدا" (که اصطلاحی عبری بود برای اشاره به الوهیت) نشان می دهد که عیسی واقعا ادعای خدایی می کرده است. پاسخ مسیح، اشاراتی که در دانیال فصل هفتم آیه سیزدهم و مزمور صد و دهم آیه یکم آمده، در کنار هم قرار گرفته اند. اصطلاح "پسر انسان" در کتاب دانیال معنایی فراتر از اشاره به یک انسان عادی دارد. عیسی خود را همان "پسر انسان" معرفی می کند که "با ابرهای آسمان آمد". دانیال چنین نوشت:"آنگاه در خواب پسر انسان را دیدم که روی ابرهای آسمان آمد" (دانیال فصل هفتم آیه سیزدهم). به او قدرت و اختیار بر تمام انسان ها داده شد و همه او را پرستیدند و سلطنت جاودانی یافت (دانیال فصل هفتم آیه چهاردهم). این ادعا که او برتر از انسان است، احتمالا همان دلیلی است که شورای عالی یهود را بر آن داشت تا عیسی را متهم به کفرگویی کنند.
بر پایه این بررسی، می توانیم با قطع و یقین نتیجه بگیریم که عیسی به گونه ای ادعای الوهیت کرد که برای تمام مدعیانش روشن و واضح بود. رهبران مذهبی این ادعاها را کفرآمیز تلقی کردند و چنین شخصی مطابق شریعت و عرف یهودیان، مستوجب مرگ بود. آنان عیسی را مصلوب کردند "زیرا ادعا می کند که پسر خدا است" (یوحنا فصل نوزدهم آیه هفتم).
مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است. خوانندگان عزیز، در صورت مشاهده تخلف، لطفا اطلاع دهید.

الیزابت که از نسل هارون بود، اما چگونه با مریم که از قبیله یهودا بود، خویشاوندی داشت؟ (لوقا فصل اول آیات پنجم، 27 و 36)

Christian Apologetics دفاعیات مسیحی
10/08/2013
16 مهر 1392
نویسنده: مهران پورپشنگ

در لوقا فصل اول می خوانیم که الیزابت از نسل هارون است. اما فرشته به مریم (مادر عیسی) می گوید که "خویشاوند تو الیزابت نیز شش ماه پیش در سن پیری باردار شد" (آیه 36). واقعیت ان است که الیزابت از طریق ازدواج با زکریا نسبت خویشاوندی با این قبیله را یافت. بنابراین، به این معنا نبود که او از نسل هارون است. ازدواج میان قبایل در اسرائیل مجاز بود. هارون نیز با زنی از قبیله یهودا ازدواج کرد (خروج فصل ششم آیه بیست و سوم).