۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

خدا، خدای معجزه گری است

مطالعه کتاب مقدس
نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

"هیچ وقت چیز خوبی برایم پیش نمی آید. رویاهایم هرگز به حقیقت نمی پیوندند. می دانم هرگز ارتقاء پیدا نمی کنم..." جملاتی مثل این ها، به معنای واقعی شما را از پیشرفت و موفقیت در زندگی باز می دارند. این جملات مانع می شوند تا معجزه در زندگی شما رخ دهد. باید مراقب زبان خود باشید. در زندگی فقط با کلمات آکنده از ایمان به خدا حرف بزنید. به عبارت دیگر، کلمات شما می توانند شما را بسازند یا نابود کنند.
خدا به ما دستور نداده که مرتبا درد و رنج های مان را به زبان بیاوریم. او توصیه نمی کند که به این طرف و آن طرف برویم و درباره موقعیت منفی خود حرف بزنیم. در عوض خدا می خواهد که دائما از نیکویی ها و کارهای برجسته او در زندگی مان با دیگران سخن گوییم. خدا می خواهد از وقتی از خواب بیدار می شویم تا وقت خواب، پیوسته به چیزهای مثبت فکر کنیم.
شاید بعضی بگویند که این غیرممکن است. نه نمی توانم کاملا بر افکارم مسلط باشم. اگر بخواهیم فقط با توانایی شخصی به مقابله افکار منفی برویم، نتیجه چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. اما می توان با قدرت مافوق طبیعی روح القدس (روح خدا) با ذهنیت منفی مبارزه کرد و به آسانی بر آن غلبه نمود. با یاری روح القدس خیلی آسان خواهد بود تا افکار منفی را از ذهن خود خالی سازیم.
در حقیقت، کلمات ما را به رویاهای مان نزدیک تر یا دورتر می سازند. کلمات، قدرت شگفت انگیزی دارند. لحظه ای که دارید درباره چیزی حرف می زنید، در واقع دارید آن را می آفرینید. وقتی حرف می زنید، دارید دانه ای را می کارید. این یک اصل روحانی است: چیزی که درباره اش حرف می زنید، خوب یا بد، مثبت یا منفی، تاثیر شگرفی بر آینده تان دارد.
اگر همیشه درباره مشکلات تان حرف می زنید، متعجب نشوید که چرا در شکستی همیشگی زندگی می کنید. اگر عادت دارید بگویید:"هرگز چیز خوبی برایم اتفاق نمی افتد" حدس بزنید چه می شود؟ هیچ چیز خوبی برای تان رخ نمی دهد. دست از حرف زدن درباره شکست بردارید و شروع به حرف زدن درباره معجزه خدا و راه حل کنید. از کلمات برای توصیف موقعیت خود استفاده نکنید. از کلمات برای تغییر موقعیت خود سود جوئید.
هر روز صبح، وقتی از خواب بیدار می شوید به خداوند بگویید:"خدایا، متشکرم که به تو و به قدرت اقتدارت اعتقاد راسخ دارم. من به خوبی قادرم هرکاری که تو به انجامش من را دعوت کنی، انجام دهم". کلام خدا می فرماید:"در مسیح قدرت انجام هرکاری را دارم" (فیلیپیان فصل چهارم آیه سیزدهم).
به محض این که از رختخواب بلند می شوید، حال و هوای روزتان را مشخص می کنید. اگر در همان دقایق اول با افکار منفی روز خود را شروع کنید، آن روز برای افکار منفی برنامه ریزی خواهد شد. اگر در مضیقه مالی هستید، به جای این که درباره مشکل حرف بزنید، لازم است با جسارت بگویید:"خداوند مشکل مالی ندارد. او قادر است به من کمک کند". شخصی تعریف می کرد که برای تاسیس شبکه تلویزیونی نه وسایلی برای ضبط برنامه داشتیم و نه استودیویی. او هر روز "صبح" کتاب مقدس را می خواند و ایاتی را که به هدایت خداوند مربوط می شد، می نوشت و در طول روز درباره آن تفکر می کرد. او چنین دعا می کرد:"خدایا، شکر که ما از حکمت و هدایت مافوق طبیعی تو برخورداریم. شکی ندارم که در دستیابی به هدف خود موفق خواهم شد. شکر می کنم که قدم هایم را هدایت می کنی". بعد از مدتی چه اتفاقی افتاد؟ او اکنون صاحب شبکه 24 ساعته تلویزیونی است و از طریق آن مژده نجات بخش انجیل را اعلان می کند.
خدا می خواهد برای شما کار مشابهی انجام دهد. اما نمی شود تنبلی کنید. لطفا کتاب مقدس را بردارید و در جستجوی آیاتی باشید که به موفقیت شما مربوط می شوند. آن ها را بنویسید و در طول روز عادت کنید درباره شان تفکر کنید. به عبارت دیگر، توپ در زمین شماست. اگر خواهان موفقیت هستید، اگر خواهان حکمت هستید، باید این روش را به کار بگیرید. باید جسورانه کلمات ایمان و پیروزی را بر زبان بیاورید. ما خدای مافوق طبیعی را ستایش می کنیم. او محدود به قوانین طبیعت نیست. او می تواند کارهایی کند که از دست بشر برنمی آید. او می تواند در جایی از زندگی ما راهی مهیا کند که به نظر می رسید راهی وجود ندارد. از کلمات نومیدکننده خودداری کنید. شکایت نکنید. نگویید چقدر احساس ضعف و ناتوانی می کنم. نگویید چقدر موقعیت ناامیدکننده است. به جای آن جملاتی را انتخاب کنید که ایمان شما را استوار و تقویت کند. کلمات آکنده از ایمان بر زبان بیاورید. سلامتی، شفا و موفقیت و پیروزی را در خداوند به زبان آورید. به یک کتاب مقدس متحرک تبدیل شوید. آنگاه خدا شروع به فعالیت کند. وقتی خدا برای رفع مشکل شما وارد صحنه می شود، هیچ چیز و هیچکس قادر نیست مانع از انجام معجزات او شود.

مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات صفحه "زندگی هدفمند" محفوظ است. درج کامل مقالات "زندگی هدفمند" در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است.

آیا روح ایلیا در یحیی تعمید دهنده حلول کرده بود؟ (متی فصل یازدهم آیه چهاردهم)

دفاعیات مسیحی

نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

مسیح فرمود:"یحیی همان الیاس نبی است که کتاب آسمانی می گوید می بایست بیاید" (متی فصل یازدهم آیه چهاردهم).
ایلیا یکی از بزرگ ترین انبیای تاریخ بود. سرگذشت او در اول پادشاهان فصل هفدهم تا دوم پادشاهان فصل دوم ذکر شده است. در کتاب ملاکی، خداوند فرمود که رسولی شبیه ایلیای نبی خواهد فرستاد (فصل چهارم آیه پنجم).
دلایلی وجود دارد که این آیه حلول روح الیاس به یحیی را تعلیم نمی دهد:
یک. ایلیا مانند خنوخ به آسمان رفت و هرگز نمرد (دوم پادشاهان فصل دوم آیه یازدهم، عبرانیان فصل یازدهم آیه پنجم). اگر قرار است روح شخصی به فرد دیگر حلول کند، آن شخص باید بمیرد تا روح او آزاد شود تا وارد بدن دیگری شود. در حالی که ایلیا نمرد.
دو. طبق تعلیم کتاب مقدس، انسان یک بار می میرد و بعد از آن نوبت داوری می رسد (عبرانیان فصل نهم آیه بیست و هفتم).
سه. یحیی اعلان کرد که ایلیای عهد عتیق نیست (یوحنا فصل اول آیه بیست و یکم).
چهار. شخصیت یحیی و ایلیا یکسان نبود، بلکه عملکردشان مشابه بود. یحیی خدمت نبوتی ایلیا را ادامه داد. یحیی همان کارهایی را کرد که ایلیا انجام داده بود. مانند او پیشگویی کرد. مثل او بدون پروا در مقابل گناه می ایستاد و مردم را به سوی خدا هدایت می کرد.
پنج. شاگردان مسیح می دانستند که عیسی درباره یحیی تعمید دهنده سخن می گوید (متی فصل هفدهم آیه سیزدهم).
شش. در عهد عتیق، خداوند وعده داد که رسولی "شبیه ایلیای نبی" خواهد فرستاد (ملاکی فصل چهارم آیه پنجم). او همان یحیی تعمید دهنده بود. او راه را برای عیسی مسیح، یعنی مسیح موعود، هموار کرد. در اناجیل، این نبی را می بینیم که مردم را فرا می خواند تا از گناهان خود توبه کنند و به سوی خدا بازگردند. بدین ترتیب، یحیی قلب مردم را برای پذیرفتن عیسی مسیح آماده می کرد.
هفت. وقتی عیسی گفت که ایلیا آمده است، به یحیی تعمید دهنده اشاره می کرد. خدمت یحیی مانند روح و قدرت ایلیا بود (لوقا فصل یک آیه هفدهم). در واقع یحیی نقش ایلیا را ایفاء می کرد، اما خود ایلیا نبود.

مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است.